Pages

Wednesday, July 21, 2010

အပိုပစၥည္းရွားပါး၍ သက္တမ္းၾကာျမင့္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ လံုျခံဳစိတ္မခ်ရေသာအေပါစားေလယာဥ္သစ္မ်ား ျဖင့္အစားထိုးမည္ဟု သိရ

PDF Print E-mail

    အပိုပစၥည္းရွားပါး၍ သက္တမ္းၾကာျမင့္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ ေလယာဥ္သစ္မ်ား ၀ယ္ယူေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ စီစဥ္လ်က္ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေလာေလာဆယ္တြင္ ေဖာ္ကာ F-27 ေလယာဥ္မ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ ေလယာဥ္သစ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုးေျပးဆြဲသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းႏွင့္ နီးစပ္သည့္ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

    ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ATR-72 ႏွစ္စင္း၊ ATR-42 တစ္စင္း၊ ေဖာ္ကာ F-28 သံုးစင္း၊ ေဖာ္ကာ F-27ႏွစ္စင္း စုစုေပါင္းရွစ္စင္းျဖင့္ ခရီးစဥ္ ၂၅ ခု အား ပ်ံသန္း ေျပးဆဲြလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါပ်ံသန္းေျပးဆြဲ လ်က္ရွိသည့္ေလယာဥ္မ်ားမွ ေဖာ္ကာ F-27 ေလယာဥ္မွာ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္ တြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၇ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ အသံုးျပဳခဲ့သည့္ ေဖာ္ကာ F-28 ေလ ယာဥ္မွာလည္း ၃၂ ႏွစ္ သက္တမ္းရွိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

    ယင္းေၾကာင့္ အဆိုပါေလယာဥ္ မ်ားသည္ အသံုးျပဳမႈၾကာျမင့္ၿပီး လဲလွယ္ရန္ အပိုပစၥည္းရွားပါးလာသည့္ သက္တမ္းရင့္ ေလယာဥ္မ်ားအျဖစ္ သို႔ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းသည္ Safety၊ Service ႏွင့္ Image အား အဓိကထားေသာ ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္သည့္အတြက္ အဆိုပါ ေလယာဥ္မ်ားအား ေလယာဥ္အသစ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုးေျပးဆဲြသြားမည္ ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းႏွင့္ နီးစပ္သည့္အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ တာ၀န္ရွိသူက ထပ္မံေျပာျပခဲ့သည္။

    ' F-27ေလယာဥ္ကို အသံုးျပဳခဲ့တာၾကာပါၿပီ။ ဒီေတာ့ အပုိပစၥည္းရွားလာတဲ့ အေနအထားရွိတယ္။ သက္တမ္းရင့္လာရင္ Safety ပိုင္း အားနည္းခ်ဳိ႕ယြင္းလာႏိုင္တယ္။  ခရီးသည္ေတြကို အခ်ိန္မွန္ပို႔ေဆာင္မႈပိုင္း အားနည္းလာမယ္။ အခု F-27 ေလယာဥ္ေနရာမွာ MA -60 ေလယာဥ္ေတြနဲ႔ အစားထိုးပ်ံမွာပါ' ဟု ၎က ရွင္းျပခဲ့သည္။

    ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ေဖာ္ကာ F-27 ေနရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ ေလယာဥ္ MA-60  ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး ေျပးဆဲြသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေဖာ္ကာ F-28 ေလယာဥ္မ်ားကိုလည္း ၎တို႔ႏွင့္ အမ်ဳိး အစားတူေလယာဥ္ျဖင့္ ပ်ံသန္းေျပးဆဲြသြားႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ MA -60 ေလယာဥ္မ်ားသည္ ပ်ံသန္းထားျခင္း မရွိေသးသည့္ Time Since New (TSN 0) Turbo Prop ေလယာဥ္ အမ်ဳိးအစားမ်ားျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္ ၅၀ ဦးဆံ့ေၾကာင္း သိရသည္။

    ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း၏ ATR-72 ႏွင့္ ATR-42 ေလယာဥ္မ်ားမွာမူ ေျပးဆဲြသည့္သက္တမ္း ၁၀ ႏွစ္ႏွင့္ ၁၅ ႏွစ္သက္တမ္း ၀န္းက်င္သာ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ အဆိုပါေလယာဥ္မ်ားကိုမူ အစားထိုးလဲလွယ္သြားရန္ အစီအစဥ္မရွိေသးေၾကာင္း အဆိုပါ တာ၀န္ရွိသူက ထပ္မံေျပာျပခဲ့သည္။