Pages

Sunday, February 7, 2010

အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဇာတ္ကားဆုအမ်ားဆံုး ဆြတ္ခူး ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္အတြက္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ အခမ္းအနား ေနျပည္ေတာ္တြင္က်င္းပ

Share
    ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္အတြက္ ဆုခ်ီးျမႇင့္ ေပးအပ္ေသာ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ ကို ေနျပည္ေတာ္၌ စတုတၴအၾကိမ္ေျမာက္အျဖစ္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ရာ  အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဇာတ္ကားက ဆုအမ်ားဆံုး ရရႇိသြားခဲ့ပါ သည္။ ယခုႏႇစ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ သည္ ဆုေပးပြဲသက္တမ္းတစ္ေလ်ာက္(၅၃)ႀကိမ္ေျမာက္အျဖစ္ က်င္းပခဲ့ေသာဆုေပးပြဲျဖစ္ျပီး ေနျပည္ေတာ္၌ ေလးႏႇစ္ေျမာက္အျဖစ္ က်င္းပခဲ့ျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။
    ထို႔အျပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏႇစ္ဆုေပးပြဲက အမ်ဳိးသားမ်ားသာ ဆုရရႇိခဲ့ေသာ၊ အမ်ဳိးသားမ်ား ႀကီးစိုးခဲ့ေသာ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲျဖစ္ခဲ့့ျခင္းေၾကာင့္ ပရိသတ္မ်ား အံ့ၾသခဲ့ရသည့္နည္းတူ ယခုႏႇစ္တြင္လည္း ပရိသတ္ေမ်ာ္မႇန္းထားသည္ႏႇင့္ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားျဖစ္ခဲ့ရ ျခင္းေၾကာင့္ ပရိသတ္မ်ား အံ့အား သင့္ခဲ့ရသည့္ ဆုေပးပြဲႏႇစ္တစ္ႏႇစ္ပင္ ျဖစ္ခဲ့ရျပန္ပါသည္။
    ယခုႏႇစ္အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ၌ ဆုခုနစ္ဆုသာ ေပးအပ္ခဲ့ျပီး အဆိုပါ ဆုခုနစ္ဆုအနက္ ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ အမ်ဳိးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုႏႇင့္ အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ပို႔ဆု မ်ားကို အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာ သူဇာတ္ကားက ရရႇိသြားခဲ့ျပီး အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ဆုကို အကယ္ဒမီေရႇာ့ ဇာတ္ကား၊ အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ျမင့္မိုရ္ထက္ကသရဖူဇာတ္ကားႏႇင့္ ဆုေပးပြဲမတိုင္ခင္ကာလက ပရိသတ္အၾကိဳက္ အကယ္ဒမီဆုမ်ား ကိုရရႇိထားခဲ့ေသာ ၾကိဳးတန္းဇာတ္ကားက ဓာတ္ပံုဆုတစ္ဆုသာရရႇိခဲ့ ပါသည္။
    ၾကိဳးတန္းဇာတ္ကားသည္ ဆုေပးပြဲမတိုင္ခင္က ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ ဇာတ္ညႊန္းဆု၊ အမ်ဳိး သားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု၊ အမ်ဳိးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုမ်ား အပါအ၀င္ အျခား အတတ္ပညာဆိုင္ရာဆုမ်ား အတြက္ ဆုရရႇိႏိုင္ရန္ ပရိသတ္မ်ားက ထင္ေၾကးေပးခံေနရေသာ္လည္း ဓာတ္ပံုဆုတစ္ဆုသာ ရရႇိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႕အတူ ႀကိဳးတန္းဇာတ္ကားျဖင့္ ဒါ႐ိုက္တာဆုရရႇိရန္ ေရပန္းစားေနခဲ့ေသာ ဒါ႐ိုက္တာမီးပြားမႇာ လည္း အကယ္ဒမီႏႇင့္ လြဲတတ္ေလ့ရႇိေသာ အစဥ္အလာကို ဆက္လက္ရယူသြားခဲ့ပါသည္။ ဒါ႐ိုက္တာမီးပြား အေနျဖင့္ အရိပ္(၁၉၉၇)၊ တစ္ခါက ဧရာ၀တီညမ်ား(၂၀၀၄)၊ မဂၤလာပါ (၂၀၀၅)အစရႇိေသာ ဇာတ္ကားမ်ား ျဖင့္ဒါ႐ိုက္တာဆုမ်ားရရႇိရန္ ေရပန္းစားခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ဆုမ်ားႏႇင့္ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ဖူးကာ ယခုႏႇစ္တြင္လည္း ေရပန္းစားခဲ့သည့္အေလ်ာက္ ဆက္ လက္လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
    ယခုႏႇစ္ဆုေပးပြဲတြင္ ဇာတ္ညႊန္းဆု၊ တည္းျဖတ္ဆု၊ ေတးဂီတဆု၊ အသံဆုမ်ားကို ေပးအပ္ခဲ့ျခင္း မရႇိေပ။ ဇာတ္ညြန္းဆု၊ တည္းျဖတ္ဆုႏႇင့္ အသံဆုမ်ားမႇာမူ ၂၀၀၆ခုႏႇစ္ ေနာက္ပိုင္းကတည္းက ဆုခ်ီးျမႇင့္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရႇိသည့္ ဆုအမ်ိဳးအစားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
    ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္အတြင္း ျမန္မာ ႐ုပ္ရႇင္ဇာတ္ကား ၁၂ ကား႐ံုတင္ျပသႏိုင္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါဇာတ္ကား ၁၂ ကားတြင္ ဇာတ္ကားေလးကားမႇ႐ုပ္ရႇင္ ထူးခြၽန္ဆုမ်ား ရရႇိသြားခဲ့့ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။

သန္းညြန္႔(ပန္းသာ)
ဓါတ္ပံုဆု(ၾကိဳးတန္း)


    ၂၀၀၈ခုႏႇစ္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရႇင္ဓါတ္ပံုဆုကို ႀကိဳးတန္း ဇာတ္ကားျဖင့္ သန္းညြန္႔(ပန္းသာ)က ေျခာက္ဆုေျမာက္ အကယ္ဒမီအျဖစ္ ဆြတ္ခူးရရႇိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။
    သန္းညြန္႔(ပန္းသာ)သည္ ၁၉၉၃ ခုႏႇစ္က ျမစ္တုိ႔၏ မာယာ ဇာတ္ကားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ၁၉၉၅ ခုႏႇစ္တြင္ ပုဂံမႇာသာတဲ့လ ဇာတ္ကားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ၁၉၉၈ ခုႏႇစ္တြင္ ညမင္းသားဇာတ္ကားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏႇစ္တြင္ ေမာင့္မူပိုင္ရႇင္ဇာတ္ကားျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ ၂၀၀၆ခုႏႇစ္တြင္ ပန္းပ်ဳိးသူတို႔အလကၤာ ဇာတ္ကားျဖင့္လည္းေကာင္း အကယ္ဒမီဆုမ်ား ရရႇိထားခဲ့ပါသည္။


ခင္မို႔မို႔ေအး
အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ပို႔ဆု(အမ်ားႏႇင့္ မသက္ဆိုင္ေသာသူ)


    ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိးသမီးဇာတ္ပို႔ဆုကို အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဇာတ္ကား ၌ ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခင္မို႔မို႔ေအးမႇ ပထမဆံုး အကယ္ဒမီဆုအျဖစ္ ဆြတ္ခူးရရႇိသြားခဲ့သည္။
    ယခုရရႇိသြားေသာဆုသည္ ခင္မို႔မို႔ေအး၏ အႏုပညာသက္တမ္း တေလ်ာက္ ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ ရရႇိသြားခဲ့ေသာ အကယ္ဒမီဆုျဖစ္ပါ သည္။ ခင္မို႔မို႔ေအးသည္ ထိုဆုကို ဆုေပးပြဲမတိုင္ခင္က ပရိခန္႔မႇန္းထားခဲ့သည့္အတိုင္း ရရႇိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။


ရဲေအာင္
အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ဆု(အကယ္ဒမီေရႇာ့)

    ၂၀၀၈ခုႏႇစ္အတြက္အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ဆုကို အမ်ိဳးသားတို႔၏ အကယ္ဒမီေရႇာ့ကို ျပသခဲ့ေသာ ရဲေအာင္က အကယ္ဒမီေရႇာ့ပ္ ဇာတ္ကားျဖင့္ရရႇိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။
    ယခုရရႇိခဲ့ေသာဆုသည္ ရဲေအာင္၏ ဒုတိယေျမာက္ရရႇိခဲ့ေသာ အကယ္ဒမီဆုျဖစ္ျပီး ရဲေအာင္သည္ ၁၉၉၃ခုႏႇစ္က ျမစ္တို႔၏မာယာ ဇာတ္ကားျဖင့္ အမ်ိဳးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုကို ရရႇိထားခဲ့ပါသည္။
    ရဲေအာင္ကို အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ ဆုရရႇိရန္ ခန္႔မႇန္းၾကေသာ ပရိသတ္မ်ားရႇိခဲ့ေသာ္လည္း အကယ္ဒမီေရႇာ့ဇာတ္ကားျဖင့္ အကယ္ဒမီဆု ရရႇိမည္ဟု ထင္ေၾကးေပးခဲ့ျခင္းမရႇိ သည့္ၾကားမႇ ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ဆုရႇိ သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္
အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆု (ျမင့္မိုရ္ထက္ကသရဖူ)


    ၂၀၀၈ခုႏႇစ္အတြက္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ ဆုကို ျမင္းမိုရ္ထက္ကသရဖူ ဇာတ္ကားျဖင့္ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္က ရရႇိသြားခဲ့ပါသည္။
    မို႔မို႔ျမင္ေအာင္သည္ ယခုဆုကို အႏုပညာသက္တမ္း တေလ်ာက္ ငါးဆုေျမာက္အကယ္ဒမီအျဖစ္ ဆြတ္ခူးရရႇိသြားခဲ့ျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။  အကယ္ဒမီ မုိ႔မို႔ျမင့္ေအာင္သည္ ၁၉၈၄ခုႏႇစ္ တြင္ ႏႇလံုးသားၿမိဳ႕ေတာ္ ဇာတ္ကားျဖင့္ ဇာတ္ပို႔ဆု၊ ၁၉၈၉ခု ႏႇစ္တြင္ ခပ္စိမ္းစိမ္းေနပါ့မယ္ ဇာတ္ကားျဖင့္ ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ ၁၉၉၁ ခု ႏႇစ္တြင္ သမီးႏႇင့္အေမမ်ား ဇာတ္ကားျဖင့္ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ ၁၉၉၄ ခုႏႇစ္ တြင္ မသုဓမၼစာရီဇာတ္ကားျဖင့္ ဇာတ္ေဆာင္ဆုမ်ား ရရႇိထားခဲ့ပါသည္။
    ထို႔အျပင္ ယခုႏႇစ္ဆုေပးပြဲတြင္ ဆုရရႇိရန္ ေရပန္းစားေနေသာ အမ်ိဳးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအနက္ ထင္ေၾကးေပးအခံရဆံုး သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ ဦးအေနျဖင့္လည္း ဆုရရႇိသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္နည္းတူ အမ်ိဳးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုရရႇိရန္ ေရပန္းစားခဲ့သူမ်ားထဲတြင္ ထြန္းအိျႏၵာဗို၊ စိုးျမတ္သူဇာႏႇင့္ ခ်စ္သုေ၀တို႔လည္းပါ ၀င္ခဲ့ၾကပါသည္။

ခန္႔စည္သူ
အမ်ဳိးသားဇာတ္ေဆာင္ဆု(အမ်ားႏႇင့္ မသက္ဆိုင္ေသာသူ)


    ၂၀၀၈ခုႏႇစ္အတြက္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုကို အမ်ားႏႇင့္ မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဇာတ္ကားမႇ ခန္႔စည္သူက ရရႇိသြားခဲ့ပါသည္။
    ခန္႔စည္သူသည္ ယခုဆုကို အႏုပညာသက္တမ္းတေလ်ာက္  ပထမဆံုးေသာ အကယ္ဒမီဆုအေနျဖင့္ ရရႇိခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး ဆုေပးပြဲမတိုင္မီက ပရိသတ္ခန္႔မႇန္းထားျပီး သတင္းထြက္ေနခဲ့သည္ႏႇင့္အညီ ဆု ရရႇိသြားခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။

အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ(ဇာတ္ကားဆု)


    ၂၀၀၈ခုႏႇစ္အတြင္း ထြက္ရႇိထားခဲ့သည့္ ဇာတ္ကား၁၂ကားအနက္ ဇာတ္ကားဆုရရႇိရန္အတြက္ ၾကိဳးတန္းဇာတ္ကား၊ ျမင့္မိုရ္ထက္ ကသရဖူဇာတ္ကားႏႇင့္ အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဇာတ္ကားအစရႇိသည့္ဇာတ္ကားမ်ားက ေရပန္းစားခဲ့ျပီး ထိုဇာတ္ကားသံုးကားအနက္မႇ  အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဇာတ္ကားက ဆုရရႇိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
    ထိုဇာတ္ကားကို မ်က္ျခယ္႐ုပ္ရႇင္ထုတ္လုပ္ေရးမႇ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး မင္းလူ၏ နာမည္ေက်ာ္၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ကို ဒါ႐ိုက္တာညီညီထြန္းလြင္က ႐ုပ္ရႇင္အျဖစ္ျပန္လည္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ ဟာသႏႇင့္ဒရမ္မာ အခ်ိဳးစပ္ထားေသာ ဇာတ္လမ္းအမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါသည္။

ညီညီထြန္းလြင္
ဒါ႐ိုက္တာဆု (အမ်ားႏႇင့္မသက္ ဆိုင္ေသာသူ)


    ယခုႏႇစ္မ်ားအတြင္း ဟာသ ဇာတ္ျမဴးဇာတ္ကားမ်ားျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္ေနခဲ့ေသာ ဒါ႐ိုက္တာညီညီထြန္းလြင္က အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဇာတ္ကားျဖင့္ ၂၀၀၈ခုႏႇစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆုကိုရရႇိသြားခဲ့ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
    ဒါ႐ိုက္တာညီညီထြန္းလြင္ သည္ အကယ္ဒမီဆုကို ပထမဆံုး အၾကိမ္ရရႇိခဲ့ျခင္းကာ ၾကိဳးတန္း ဇာတ္ကားျဖင့္ ေရပန္းစားေနခဲ့ေသာ ဒါ႐ိုက္တာမီးပြား၊ ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူဇာတ္ကားျဖင့္ ေရပန္းစားေနခဲ့ ေသာ ဒါ႐ိုက္တာသိန္းဟန္(ဖီးနစ္)  တို႔ႏႇင့္အတူ ဆုေပးပြဲအတိုင္ခင္က ဆုေပးပြဲမတိုင္ခင္က ေရပန္းစားေနရာ မႇ ဆုရရႇိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အကယ္ဒမီဆုႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ ဒါရိုက္တာမီးပြား

ဒါ႐ိုက္တာမီးပြားႏႇင့္ လြဲခဲ့သည့္အကယ္ဒမီမ်ား

၁၉၉၇ ခုႏႇစ္အတြက္ ဆုရရႇိခဲ့ၾကသူမ်ား

- သူ႕ကြၽန္မခံျပီဇာတ္ကား(ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ဆု၊ တည္းျဖတ္ဆု)
- ျမင့္ျမတ္ႏႇလံုးသား(အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ဆု၊ ဓာတ္ပံုဆု၊ ေတးဂီတဆု၊ အသံဆု၊ ဇာတ္ညႊန္းဆု)
- အေမ့ေျခရာ (အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပို႕ဆု)
- အရိပ္ (အမ်ိဳးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု)

၂၀၀၄ ခုႏႇစ္အတြက္ ဆုရရႇိခဲ့ၾကသူမ်ား

- လ်ိဳ႕၀ႇက္ေသာႏႇင္း (ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ဆု၊ ဓာတ္ပံုဆု၊ အသံဆု၊ တည္းျဖတ္ဆု၊ ဇာတ္ညႊန္းဆု)
- တစ္ခါက ဧရာ၀တီညမ်ား (အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဆု)
- မ်က္ႏႇာမ်ားတဲ့ေကာင္းကင္ (အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆု)
- ခ်စ္ျခင္းငယ္ျပိဳင္ (အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပို႔ဆု)
- ပန္းဒ႑ာရီ (ေတးဂီတဆု)

၂၀၀၅ ခုႏႇစ္အတြက္ ဆုရရႇိခဲ့ၾကသူမ်ား


- က်န္စစ္မင္း (ဇာတ္ကားဆု၊ အမ်ိဳးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု၊ ေတးဂီတဆု၊ အသံဆု)
- ဆဌဂံ (ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ ဇာတ္ညႊန္းဆု၊ အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ဆု၊ တည္းျဖတ္ ဆု)
- မိုးကုပ္စက္၀ိုင္းကိုေက်ာ္လြန္၍(အမ်ိဳးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု၊ ဓာတ္ပံုဆု)
- ခ်စ္ျခင္းဖြဲ႕ေမတၲာ(အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပို႔ဆု)

ျမန္မာတိုင္းမ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားခဲ့သည့္ ပရိသတ္ေရြးခ်ယ္ထား ေသာ ၂၀၀၈ခုႏႇစ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးမ်ား
၁။ ဇာတ္ကားဆု - ၾကိဳးတန္း
၂။ ဒါ႐ိုက္တာဆု- မီးပြား(ၾကိဳးတန္း)
၃။ အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္- ခန္႔စည္သူ(အမ်ားႏႇင့္မသက္ဆိုင္ေသာသူ)
၄။ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္- မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္(ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူ)
၅။ အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ဆု- ဇင္၀ိုင္း(ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူ)
၆။ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပို႔ဆု- ခိုင္သင္းၾကည္(အမည္မေဖာ္လိုသူအခ်စ္)
၇။ ေတးဂီတဆု- ဓီရာမိုရ္(ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူ)
၈။ အသံဆု- ဓနမိုးႏႇင့္အဖြဲ႕(ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူ)
၉။ ဇာတ္ညႊန္းဆု- ျငိမ္းမင္း (ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူ)
၁၀။တည္းျဖတ္ဆု- ေဇာ္မင္း(ဟံသာေျမ) (ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူ)
၁၁။ဓာတ္ပံုဆု- ေက်ာက္ျဖဴ(ပေဒသာ) (ျမင့္မိုရ္ထက္က သရဖူ)

- အဆိုပါေရြးခ်ယ္မႈသည္ ျမန္မာတိုင္းမ္ဂ်ာနယ္မႇ ပရိသတ္အၾကိဳက္ဆံုး အႏုပညာရႇင္မ်ား စစ္တမ္းေကာက္ယူျပီး ေျဖဆိုသူ စာဖတ္ပရိသတ္ ၂၆၅၂ဦး မႇေပးအပ္ခဲ့ေသာ ရမႇတ္မ်ားကို စာရင္းျပဳစုခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုစာရင္းမ်ား အနက္ရမႇတ္အမ်ားဆံုးရရႇိ ထားခဲ့သူမ်ားကို ယခုျပန္လည္ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး  စစ္တမ္းအျပည့္အစံုကို ျမန္မာတိုင္းမ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၂၃ အမႇတ္ ၄၅၂ တြင္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါသည္။