ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ အူလ္ဆန္ရႇိ ဟြန္ဒိုင္းအႀကီးစား စက္မႈလုပ္ငန္း သေဘၤာက်င္းကို ၂၀၀၅ ခုႏႇစ္က ေတြ႔ရစဥ္ |
ဟြန္ဒိုင္းအႀကီးစား စက္မႈလုပ္ငန္း၊ ဆမ္ေဆာင္းအႀကီးစား စက္မႈလုပ္ငန္းႏႇင့္ ေဒ၀ူးသေဘၤာတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းတို႔ ကဲ့သို႔ေသာ ျပည္တြင္းသေဘၤာ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ဇန္န၀ါရီလမႇ ဧၿပီလအတြင္း ကုန္အမႇာစာ compensated gross tons(CGT) တန္ ၂ ဒသမ ၄ သန္းထိ ရရႇိခဲ့ၿပီး ကမၻာတစ္၀န္း သေဘၤာအမႇာစာ စုစုေပါင္း၏ ၄၃ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း ဉာဏစီးပြားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဒုတိယေနရာမႇ တ႐ုတ္သေဘၤာ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ တန္ ၁ ဒသမ ၉ သန္းရရႇိခဲ့ၿပီး ေတာင္ကိုရီးယားက တန္ ၅၀၀၀၀၀ ေက်ာ္ အသာရခဲ့ေၾကာင္း ဉာဏစီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာနကဆိုသည္။ ေတာင္ကိုရီးယားသည္ ၂၀၀၃ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္အတြင္း သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးတြင္ ကမၻာ့ထိပ္တန္းႏိုင္ငံ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၉ ခုႏႇစ္တြင္ တ႐ုတ္က ေက်ာ္တက္သြားခဲ့သည္။
တ႐ုတ္သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားက တ႐ုတ္သေဘၤာက်င္းမ်ားထံမႇ ၀ယ္ယူမႈ က်ဆင္းခဲ့ၿပီး ေတာင္ကိုရီးယားသေဘၤာမ်ားကို ဥေရာပသေဘၤာလိုင္းမ်ားက ၀ယ္ယူမႈ ျမင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္း ဉာဏစီးပြားေရး၀န္ႀကီးဌာန ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ေတာင္ကုိရီးယား သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ drill ship ေရနံတြင္းတူး သေဘၤာကဲ့သို႔ေသာ အဆင့္ျမင့္သေဘၤာမ်ား တည္ေဆာက္လာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ပထမသံုးလတြင္ သေဘၤာက်င္းမ်ား တည္ေဆာက္မႈ ၂၃ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း က်ဆင္းခဲ့ေသာ္လည္း တင္ပို႔မႈ ၆ ဒသ မ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ က်ဆင္းခဲ့ေၾကာင္း ယခုအစီရင္ခံစာက ဆိုသည္။