Pages

Tuesday, April 5, 2011

တယုတ္အၾကီးအကဲကို ၾကိဳဆိုတဲ့အေနနဲ ့ တ႐ုတ္နယ္စပ္ လဂ်ားယန္ဂိတ္ကို ျမန္မာဘက္က ပိတ္

တ႐ုတ္နယ္စပ္ လဂ်ားယန္ဂိတ္ကို ျမန္မာဘက္က ပိတ္


ျမန္မာႏိုင္ငံ အစိုးရသစ္ တက္လာတဲ့ၿပီး မၾကာခင္ပဲ ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲကုိ တ႐ုတ္ကုန္စည္ေတြ အလြယ္တကူ တင္သြင္းေနတဲ့ တ႐ုတ္နယ္စပ္အ၀င္ လဂ်ားယန္ဂိတ္ကို ျမန္မာအစိုးရက အကန္႔အသတ္မရွိ တားျမစ္ ပိတ္ပင္လုိက္ပါတယ္။ ေစ်းသက္သာၿပီး အလြယ္တကူ ရႏိုင္တဲ့ တ႐ုတ္ လူသုံးကုန္ေတြကို ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး အားထားေနရတဲ့ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ အခုလို ဂိတ္ကို ပိတ္ပင္လိုက္တဲ့အတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြ ထိုးတက္လာၿပီး ေဒသခံေတြ အခက္ေတြ႕ေနပါတယ္။ အျပည့္အစုံကို ဗြီအိုေအ ထိုင္းအေျခစိုက္ သတင္းေထာက္ ႏူးပန္က တင္ျပေပးထားပါတယ္။
အစိုးရသစ္တက္ၿပီး ေနာက္တရက္မွာ တ႐ုတ္နယ္စပ္ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕ (KIO) ဌာနခ်ဳပ္ လိုင္ဇာဘက္ကေန ျမစ္ႀကီးနားနဲ႔ ဗန္းေမာ္ ကုန္အ၀င္အထြက္ ဂိတ္ျဖစ္တဲ့ လဂ်ားယန္ဂိတ္ကို ပိတ္လိုက္တာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ လဂ်ားယန္ ေဒသခံတေယာက္က အခုလို ေျပာပါတယ္။
“ဘာမွ ကုန္တင္တာ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဂိတ္ေတြလည္း ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး။ ဘာမွ ဘယ္သူမွ အရင္တုန္းကလို ကားရပ္နားၿပီးေတာ့လည္း မလုိေတာ့ဘူး။”
အခုလို ပိတ္ထားတဲ့အတြက္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕တြင္း တ႐ုတ္ကုန္ပစၥည္း ရွားပါးမႈေတြေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္မႈေတြ ျဖစ္ေနၿပီး ကုန္စုံဆိုင္ ပိုင္ရွင္ေတြလည္း က်န္ေနတဲ့ ကုန္ေတြကိုပဲ ေစ်းႏႈန္းျမႇင့္တင္ ေရာင္းခ်ေနတယ္လုိ႔ ၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕ ကုန္စုံဆုိင္စာေရးက အခုလို ေျပာပါတယ္။
“မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ လမ္းပိတ္ထားတယ္ ဆုိေတာ့၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ အရင္ေစ်းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ေတာ့ အကုန္လုံးက တက္တယ္လုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့။ က်မတုိ႔က နယ္စပ္လည္း ျဖစ္ေနတယ္ဆုိေတာ့၊ ပစၥည္းေတြ အကုန္လုံးနီးပါးက တ႐ုတ္ပစၥည္းေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိေတာ့ေလ။ ဒီပစၥည္းေတြ မ၀င္ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ နည္းနည္း အခက္အခဲေတာ့ ရွိမွာေပါ့။”
ဒီ လဂ်ားယန္ဂိတ္မွာ အခုလို မပိတ္ခင္က ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ လံုၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႕၊ မူးယစ္နဲ႔ လူကုန္ကူးမႈ၊ အေကာက္ခြန္ဌာနေတြကို ခ်ထားၿပီး တေန႔ အနည္းဆုံး ျဖတ္လာတဲ့ ကုန္ကားအစီး ၁၀၀ ေက်ာ္ဆီကေန စစ္ေဆးၿပီး အခြန္ေကာက္ခံေနတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ လဂ်ားယန္ ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။
လဂ်ားယန္ဂိတ္ဟာ KIO ဌာနခ်ဳပ္ လိုင္ဇာ တ႐ုတ္နယ္စပ္နဲ႔ ၇ မိုင္မွာရွိၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလကတည္းက ပိတ္ပင္မႈေတြ ရွိခဲ့ေပမဲ့ ေမွာင္ခိုတင္သြင္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနဆဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔လည္း လိုင္ဇာေဒသခံ တေယာက္က အခုလို ေျပာပါတယ္။
“အခု ကုန္သည္အႀကီးစားေတြေရာ အေသးစား ကုန္သည္ေပါင္းစုံေပါ့ေနာ္၊ တခ်ဳိ႕ကုန္သည္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက နယ္စပ္က ၀င္လာတဲ့ ကုန္ေတြကို ျမစ္ႀကီးနားဘက္ကို တင္သြင္းတဲ့ အခါမွာ စစ္တပ္က ပိတ္လိုက္တယ္၊ တင္ခြင့္မရွိေတာ့ဘူး ဆုိေတာ့ ကုန္သည္ေတြ တခ်ဳိ႕က မသိဘဲနဲ႔ တင္သြားတယ္။ သူတုိ႔ေရာက္တဲ့အခါက်မွ ျပန္ေခါက္လာၿပီးမွ နဂိုေနရာမွာ ျပန္ခ်ထားတယ္။ အခုဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေႏွာင့္ေႏွးတာတုိ႔ ရွိတာေပါ့ေနာ္၊ အဆင္မေျပဘူးေပါ့။ ေဒသခံ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကုန္သည္လုပ္စားတာေပါ့ဗ်ာ။ ကုန္ေတြပိတ္ခံရတဲ့ အခါက်ေတာ့ စီးပြားေရး အဆင္မေျပတာေတြ ျဖစ္တာေပါ့ေနာ္၊ အမ်ားႀကီး ထိခိုက္ေစတာေပါ့။”
ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္း စားေသာက္ကုန္ကေန စက္ပစၥည္း၊ လူသုံးကုန္ မ်ဳိးစုံကို တ႐ုတ္ထုတ္ေတြပဲ အသုံးျပဳေနတာျဖစ္ၿပီး အခုလို ပစၥည္းျပတ္လပ္မႈေၾကာင့္ အေျခခံ စားေသာက္ကုန္ကအစ ျမင့္တက္ေနတဲ့အတြက္ အခက္ေတြ႕ေနတယ္လုိ႔ ျမစ္ႀကီးနား ေဒသခံ အမ်ဳိးသမီးက ေျပာပါတယ္။
“အခုတေလာပုိင္းက်ေတာ့ ဓာတ္ဆီေစ်းေတာ့ နည္းနည္းတက္လာတယ္။ လိုင္ဇာကေန ၀ယ္တာ ဟုတ္တယ္၊ ၄,၈၀၀ ေပါ့၊ အခုဆို ၅,၀၀၀၊ ေနာက္ ၅,၀၀၀ ေက်ာ္ေတာင္ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ တက္တက္ မတက္တက္ သုံးရမယ္ဆုိေတာ့ လူေတြက ၀ယ္ၾကတာပါပဲ။”
ကခ်င္ျပည္နယ္ကို တ႐ုတ္ကုန္ တင္သြင္းေနတဲ့ လိုင္ဇာလမ္းနဲ႔ လြယ္ေဂ်လမ္းကို တရားမ၀င္ ဂိတ္အျဖစ္ ပိတ္ပင္ထားတာျဖစ္ၿပီး ၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္ ကန္ပိုင္တီလမ္းကို တရား၀င္လမ္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကုန္သည္ေတြက ကန္ပိုင္တီလမ္းဘက္ကို ခရီးေ၀းလံၿပီး တံတားေတြ ခုိင္မာမႈ လုံၿခဳံစိတ္ခ်လုိ႔ မရတဲ့အတြက္ အစိုးရကို ျပန္လည္ထည့္သြင္း စဥ္းစားေပးဖုိ႔ ယခင္က ေတာင္းဆိုမႈေတြ ရွိခဲ့တယ္လုိ႔ လိုင္ဇာေဒသခံက ဆုိပါတယ္။
“အရင္တုန္းကက်ေတာ့ ကုန္ေတြကို ပိတ္ဖူးတယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ ရက္အၾကာႀကီး မပိတ္ဘူး သူတုိ႔။ ပိတ္တဲ့အခါမွာ ဂိတ္ေၾကးဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးကို လာဘ္ထိုးတာေပါ့၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္။ ပိုက္ဆံေတြကို အဲမွာ ဂိတ္တာ၀န္ခံေတြ၊ ဂိတ္စာေရးေတြ၊ ဂိတ္မွာေစာင့္တဲ့ လူေတြကို ပိုက္ဆံမ်ားမ်ား ေပးလိုက္တဲ့ အခါက်ရင္ သူတုိ႔က ဒီတခါပဲေနာ္၊ ဒီတခါပဲရမယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ လႊတ္လႊတ္ေပးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ားေပးရင္ လႊတ္ေပးတယ္။ အဲလို ဂိတ္ပိတ္တဲ့ ရက္ေတြလည္း မၾကာဘူး၊ အဲဒီတုန္းက။ ဆိုေတာ့ အခု ဒီတခါက ၾကာမလား၊ မၾကာဘူးလား ဆုိတာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မေျပာတတ္ပါဘူး။”
ျမန္မာအစိုးရသစ္ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ အခုလို ပိတ္ပင္တယ္လုိ႔ ဆိုေပမဲ့ ေဒသခံေတြက ဂိတ္ျပန္ဖြင့္ဖုိ႔ရက္ကို ေမွ်ာ္ေနၾကတယ္လုိ႔လည္း နယ္စပ္ဂိတ္ အနီးတ၀ိုက္ ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ထြက္ ေက်ာက္စိမ္းနဲ႔ သစ္ေတြ၊ ေဒသထြက္ စားေသာက္ကုန္ေတြကုိလည္း ဒီလမ္းကေန တင္သြင္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုခ်ိန္ ဒီလမ္းကေန ျမန္မာဂိတ္ေတြလည္း မရွိေတာ့ဘဲ ခရီးသည္ေတြသာ ခပ္ႀကဲႀကဲ သြားလာေနတာ ေတြ႕ရတယ္လုိ႔လည္း ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။