Pages

Sunday, April 3, 2011

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္ စၿပီဆိုေပမဲ ့မတရားေထာင္ထဲအက်င္းၾကေနတဲ ့ႏိုင္ငံေရးအက်င္းသားမ်ားကိုေတာ ့လြတ္ေပးရန္လမ္းမျမင္


Print
AddThis Social Bookmark Button
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ားကို ေတြ႔ရစဥ္ Photo: MNA
တရားစီရင္ေရးစနစ္အား ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရးဥပေဒကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၈ ရက္ ေန႔တြင္ ဥပေဒအမွတ္ ၂၀/၂၀၁၀ ျဖင့္ ျပ႒ာန္းခဲ့ပါသည္။
ယင္းဥပေဒသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု  အေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္သည့္ေန႔ မွစတင္၍ အာဏာတည္ ေစရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္ျဖစ္ရာ ယခုအခါ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအာဏာ တည္ေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရး ဥပေဒသည္လည္း အာဏာတည္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔အတူ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္တရား လႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္လည္း မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ ကတိသစၥာ ျပဳခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

“သမၼတက ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာ တရားစီရင္ေရးနယ္ပယ္မွာ ဂုဏ္သတင္းေကာင္းရွိသူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သမၼတႀကီးေျပာတဲ့အတိုင္း တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္ကို တည့္မတ္ေပးႏိုင္ရင္ ျပည္သူလူထုက တရားစီရင္ေရးကို အားထား လာမွာပါ  . . .”
တရားေရးမ႑ိဳင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ က”တရားစီရင္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနနဲ႔တရားဥပေဒစုိးမိုးေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရာမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒနဲ႔ အညီ လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ေရး၊  ဥပေဒအရ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားမွအပ  ျပည္သူ႔ေရွ႕ေမွာက္တြင္ တရားစီရင္ေရး၊ အမႈမ်ားတြင္ ဥပေဒအရ ခုခံေခ်ပခြင့္ႏွင့္ အယူခံပုိင္ခြင့္ရရွိေရးဆိုတဲ့ တရားစီရင္ေရး မူမ်ားအတိုင္း ရပ္တည္ လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ လိုပါတယ္” ဟု မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္ ရွိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ႐ံုးခန္းမေဆာင္၌ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႔ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“ဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနနဲ႔ကလည္း ဥပေဒ စုိးမိုးေရးကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာမွာ ေက်ာသား၊ ရင္သားမခြဲျခားဘဲ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ မိမိတို႔ကုိယ္တိုင္ကလည္း တရားဥပေဒကုိ စံနမူနာျပ ေစာင့္ထိန္းဖို႔လိုပါတယ္။ တရားေရး မ႑ိဳင္ကလည္း ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္မယ္၊ ဥပေဒစုိးမိုးေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားကလည္း ဥပေဒနဲ႔အညီ ျပဳမူက်င့္ၾကံ လုပ္ကုိင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ တရားဥပေဒ စုိးမိုးၿပီး စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကုိ က်င့္သံုးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟုႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးက မိန္႔ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရး ဥပေဒအာဏာတည္ၿပီးေနာက္ မူလ မႈ၊ အယူခံမႈ၊ ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ အေထြ ေထြေလွ်ာက္ထားမႈမ်ားကို ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ စီရင္ပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ျပည္ေထာင္စုတရား  လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔ မဟုတ္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္  မ်ားႏွင့္ တရား႐ုံးမ်ားက ၾကားနာစစ္ ေဆးစီရင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၆၂ တြင္ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္သည္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ  တိုင္းတရား႐ုံးမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ရေဒသတရား႐ုံးမ်ား၊ ခ႐ိုင္တရား႐ံုးမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္တရား႐ံုးမ်ားႏွင့္ ဥပေဒအရ တည္ေထာင္ေသာ အျခား တရား႐ံုးမ်ားက ျပစ္မႈဆိုင္ရာအမႈ မ်ားႏွင့္တရားမမႈမ်ား စစ္ေဆးစီရင္ ႏိုင္ရန္စီရင္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို သတ္မွတ္ ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရး ဥပေဒအေထြေထြအခန္းပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားတြင္ ဆိုထား ပါသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အာဏာ တည္သည့္ေန႔၌ တည္ရွိေနေသာ တရား႐ုံးမ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒအရတည္ေထာင္သည့္တရား ႐ံုးမ်ား မေပၚေပါက္မီ ဆက္လက္၍ တရားစီရင္ပိုင္ခြင့္အာဏာမ်ား သံုး စြဲေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါတရား႐ံုးမ်ားတြင္ မၿပီး မျပတ္က်န္ရွိေနေသးေသာတရားမမႈ မ်ား၊ ျပစ္မႈဆိုင္ရာအမႈမ်ားႏွင့္ အခြန္ေတာ္အမႈမ်ားကို အမႈစတင္ စစ္ေဆးစဥ္က က်င့္သံုးသည့္ဥပေဒမ်ား ႏွင့္အညီ ဆက္လက္စစ္ေဆး စီရင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ရွိရင္းစြဲ နည္းဥပေဒမ်ား၊ က်င့္ထံုးမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊  အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ၾကား ခ်က္ႏွင့္ လက္စြဲမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရးဥပေဒ ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း မဆန္႔က်င္သေရြ႕ ဆက္လက္က်င့္သံုးႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရးဥပေဒ တြင္ ဆိုထားပါသည္။
တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ တစ္ဦးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ ခ်ဳပ္တရားသူႀကီး ေျခာက္ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးမ်ား စုစုေပါင္း ၃၈ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္တရား သူႀကီးခ်ဳပ္ ၁၄ ဦး စုစုေပါင္း ၅၉ ဦးႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္အဆင့္ တရားသူႀကီးမ်ားရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။
“အခုတရားစီရင္ေရးစနစ္သစ္ မွာ ျပန္ခန္႔လိုက္တဲ့ တရားသူႀကီးေတြထဲမွာ သိကၡာသမာဓိနဲ႔ ျပည့္စံုသူေတြ ပါေနတာေတြ႔ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရင္က ျပည္သူေတြရဲ႕ယံုၾကည္မႈ အျပည့္အ၀မရဘဲ ယိုင္နဲ႔ခဲ့ရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕တတိယ မ႑ိဳင္ကို ျပန္လည္ တည့္မတ္ေပးဖို႔လည္း အားေပးတိုက္တြန္းပါတယ္” ဟု တရားစီရင္ေရး ေလာကအတြင္း က်င္လည္ခဲ့သူ တရားေရးဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္ တစ္ဦးက တရား သူႀကီးမ်ားအား အားေပးတိုက္တြန္း ခဲ့ပါသည္။
“အခု ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ က ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးဆိုတဲ့ အာဏာသံုးရပ္ ကို ပိုင္းျခားသံုးစြဲဖို႔ ျပ႒ာန္းထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ တရားသူႀကီးေတြက လည္း လုပ္ငန္းကြၽမ္းၿပီး လာဘ္ေပး လာဘ္ယူကင္းမယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကလည္း တရားစီရင္ေရးမွာ ၀င္မစြက္ဘူးဆိုရင္ ျပည္သူေတြ အားကိုးတဲ့ တရားစီရင္ေရးျဖစ္လာမွာပါ” ဟု အမႈရင္ဆိုင္ေနရသူတစ္ဦးက သူ၏အျမင္ကို သံုးသပ္ခဲ့ပါသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ တရားစီရင္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၇ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္  မွာ တရား႐ုံခ်ဳပ္က မူလစီရင္ပိုင္ခြင့္  အာဏာကို က်င့္သံုး၍ အၿပီးသတ္ စီရင္ထားေသာ အမႈကိုျဖစ္ေစ၊ တရား႐ံုးတစ္႐ုံး႐ံုး၏ အၿပီးအျပတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ တရား႐ံုးခ်ဳပ္က အၿပီးသတ္ စီရင္ထားေသာ အမႈကို ျဖစ္ေစ အထူးခံု႐ံုးကလုပ္ထံုးလုပ္ နည္းမ်ားႏွင့္အညီ အထူးအယူခံ၀င္ ခြင့္ျပဳၿပီးပါက တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရား ႐ုံးခ်ဳပ္တရားသူႀကီးတစ္ဦး စုစုေပါင္း  သုံးဦး သို႔မဟုတ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ႏွင့္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္တရားသူႀကီးႏွစ္ဦး စုစုေပါင္း သုံးဦး သို႔မဟုတ္ ဒုတိယ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရား႐ုံးခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးႏွစ္ဦး စုစုေပါင္း သုံးဦး ပါ၀င္ေသာ အထူးအယူခံခံု႐ုံးျဖင့္ ျပန္လည္စစ္ေဆး စီရင္ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္းထားပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၁၉ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္က မူလစီရင္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ကို က်င့္သံုး၍ျဖစ္ေစ၊ အယူခံမႈစီရင္ ပိုင္ခြင့္အာဏာကို က်င့္သံုး၍ျဖစ္ေစ၊ ျပင္ဆင္မႈစီရင္ပိုင္ခြင့္ အာဏာကို က်င့္သံုး၍ျဖစ္ေစ အၿပီးသတ္ခ်မွတ္ေသာ စီရင္ခ်က္၊ ဒီကရီ သို႔မဟုတ္ အမိန္႔ကို လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ႏွင့္အညီ အထူး အယူခံ၀င္ခြင့္ ျပဳႏိုင္သည္ဟူ၍ ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တရားစီရင္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၈ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္မွာ အထူးအယူခံခံု႐ုံးျဖင့္ စစ္ေဆး စီရင္ထားသည့္ အမႈမွအပ တရား႐ုံးခ်ဳပ္ က စစ္ေဆးစီရင္ထားသည့္ မည္သည့္  အမႈကိုမဆို အမ်ားျပည္သူအက်ဳိးငွာ အေရးယူေလာက္ေသာ ျပႆနာတစ္ရပ္ရပ္ ေပၚေပါက္သည္ဟု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္က မိမိသေဘာအရ ထင္ျမင္ယူဆလွ်င္ ထိုျပႆနာကို အထူးအယူခံခံု႐ံုးျဖင့္ ျပန္လည္စစ္ေဆး စီရင္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စု တရားစီရင္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္မွာ အထူးအယူခံခံု႐ံုး သို႔မဟုတ္   စံုညီခံု႐ံုးျဖင့္ စစ္ေဆးစီရင္ထားသည့္ အမႈမွအပ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္က အၿပီးသတ္စစ္ေဆးစီ  ရင္ထားသည့္ မည္သည့္အမႈကိုမဆို အမ်ားျပည္သူအက်ဳိးငွာ အေရးယူေလာက္ေသာ ျပႆနာတစ္ရပ္ရပ္ ေပၚေပါက္သည္ဟု ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္က မိမိသေဘာအရ ထင္ျမင္ယူဆလွ်င္ ထိုျပႆနာ ကို အထူးအယူခံခံု႐ုံး သို႔မဟုတ္ စံုညီ ခံု႐ုံးျဖင့္ ျပန္လည္စစ္ေဆး စီရင္ေစႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္အတြက္ ခန္႔ထားၿပီးေသာ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး ေျခာက္ဦးထဲမွ သုံးဦး၊ တိုင္းေဒသ ႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ား အားလံုးသည္ ယခင္တရားေရး ၀န္ထမ္းမ်ားအားလံုးပင္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း တရားေရးေလာကမွ တရားေရး၀န္ထမ္းေဟာင္း အခ်ဳိ႕က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္၏ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္    ဦးထြန္းထြန္းဦးသည္ ယခင္တရား စီရင္ေရးစနစ္၌ ဒုတိယတရားသူႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရားစီရင္ေရးစ နစ္သစ္၏ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး ေျခာက္ဦးထဲ မွ ဦးစိုးညြန္႔သည္  ယခင္တရားစီရင္ ေရး၏ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အၿငိမ္းစား တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဦးျမသိမ္းသည္ ရန္ကုန္တိုင္း တရားသူႀကီး အၿငိမ္းစားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဦးျမင့္ေအာင္သည္ တိုင္းတရားသူႀကီးအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း တရားေရးေလာကမွ သိရသည္။
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အဂတိ လိုက္စားမႈမ်ား ျပဳလုပ္သည့္ တရားသူႀကီးအခ်ဳိ႕အား ဥပေဒႏွင့္အညီ ထိ ေရာက္ေသာျပစ္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ အဂတိတရားကင္းရွင္းၿပီး ကိုယ္က်င့္ သီလစင္ၾကယ္သည့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ား ျဖစ္ေရး ႀကိဳးစားၾကရန္ လိုေၾကာင္း  ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔ မြန္းလဲြ ၃ နာရီက ေနျပည္ေတာ္ရွိ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပသည့္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ နယ္/တိုင္း တရားသူႀကီးမ်ား၏ လုပ္ငန္းညႇိႏိႈင္း အစည္းအေ၀း၌ ႏိုင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္္။
ယင္းလုပ္ငန္းညႇိႏိႈင္း အစည္းအေ၀း၌ပင္ ႏိုင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ က “တရားစီရင္ေရး စနစ္ကိုလည္း ျပည္သူမ်ား အားကိုးယံုၾကည္ေသာ စနစ္ျဖစ္လာေအာင္ မိမိတို႔ ျပဳျပင္ ထူေထာင္ သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အားနည္းခ်က္၊ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မ်ားကို ေယဘုယ်ျခံဳငံုၿပီး စိစစ္လွ်င္ စနစ္၊ က်င့္၀တ္၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းတို႔၏ မျပည့္စံု အားနည္းမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ လူပုဂိၢဳလ္ဆိုင္ရာ အားနည္းခ်ဳိ႕ ယြင္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္အခ်ဳိ႕ေသာ အားနည္းခ်က္မ်ားသည္ ပုဂိၢဳလ္ တစ္ဦးခ်င္း၏ အက်င့္သိကၡာႏွင့္ မဆိုင္ဘဲ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ မကြၽမ္း က်င္မႈ၊ မေသသပ္မႈ၊ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ၊ စည္းကမ္းမက်မႈမ်ဳိးမ်ား ေတြ႕ရျခင္းေၾကာင့္ အဆင့္ဆင့္ေသာ တရားသူႀကီးမ်ားကို စနစ္တက် သြန္သင္ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ တရား႐ံုးမ်ားက ခ်မွတ္လိုက္သည့္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ အဂတိ လိုက္စားမႈကင္းရွင္းေသာ စီရင္ဆံုး ျဖတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ရန္ႏွင့္ ေမတၱာျဖင့္ ယွဥ္ေသာသြန္သင္ဆံုးမမႈ၊ ပညာေပးမႈ မ်ဳိးျဖစ္ေစရန္ အျမဲဂ႐ုျပဳသင့္ေၾကာင္း” ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္အတြက္ ခန္႔ထားၿပီးေသာ တရားသူႀကီးအမ်ားစုသည္ လူမေျပာင္းေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲထားသည့္ တရားစီရင္ေရးမူအသစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီၿပီး အဂတိတရား ကင္းရွင္းရန္၊ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္ရန္ သိကၡာသမာဓိႏွင့္ ျပည္စံုရန္ တရား ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပည္သူမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ရွိၾကပါသည္။
“တရားစီရင္ေရးမွာ တကယ္ နစ္နာတဲ့သူက တရားစြဲတာေတာင္ အျပစ္မေပး႐ုံမက တရားစြဲတဲ့သူေတြ ေတာင္ တရားခံျဖစ္ေအာင္ ဥပေဒကို လက္တစ္လံုးျခားလုပ္ၿပီး အဂတိ တရားလိုက္စားတာေတြရွိခဲ့ပါတယ္။  အခုသမၼတက ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာ တရားစီရင္ေရးနယ္ပယ္ မွာ ဂုဏ္သတင္းေကာင္း ရွိသူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ သမၼတႀကီးေျပာတဲ့အတိုင္း တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္ကို တည့္မတ္ ေပးႏိုင္ရင္ ျပည္သူလူထုက တရား စီရင္ေရးကို အားထားလာမွာပါ
“ဟု ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ဦးက သံုးသပ္ပါသည္။
တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္အတြက္ ခန္႔ထားၿပီးေသာ တရားသူႀကီးမ်ား သည္ သိကၡာသမာဓိႏွင့္ျပည္စံုသူမ်ား ျဖစ္သည္ကို ၎တို႔၏လုပ္ရပ္မ်ား ျဖင့္ သက္ေသျပလာမည္ဆိုပါက တရားစီရင္ေရးစနစ္သစ္ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္ပိုမို တိုးတက္ေစေရးတရားေရး ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္သူမ်ားျဖစ္သည့္ေရွ႕ေန မ်ား၊ ဥပေဒ၀န္ထမ္းမ်ား၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕ ၀င္မ်ား၊ အမႈသည္မ်ား၊ တရားစီရင္ ေရးကို အဆိုးအေကာင္း ေ၀ဖန္ေရးသား ေပးမည့္ မီဒီယာမ်ားအေနျဖင့္ တတ္ႏိုင္သည့္ဘက္မွ အားေပးကူညီ သြားၾကရန္ တရားရင္ဆိုင္ေနရသူ ျပည္သူမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ယံုၾကည္လ်က္ ရွိသည္ဟု တရားရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပည္သူမ်ားထံမွ သိရွိရပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္တရားစီရင္ေရး စနစ္သစ္ စၿပီဆိုေပမဲ ့မတရားေထာင္ထဲအက်င္းၾကေနတဲ ့ႏိုင္ငံေရးအက်င္းသားမ်ားကိုေတာ ့လြတ္ေပးရန္လမ္းမျမင္ကခ်င္ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးတူးဂ်ာ (ကခ်င္ျပည္နယ္တရား႐ံုးမွ ျပည္နယ္တရားသူႀကီး)
တရားသူႀကီးမ်ား          ဦးေဇာ္၀င္း (ကယားျပည္နယ္တရား႐ံုးမွ ျပည္နယ္တရားသူႀကီး)၊ ေဒၚျပံဳးျပံဳးေအး (မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးတရား႐ံုးမွ တြဲဖက္တိုင္းေဒသႀကီးတရားသူႀကီး)
 ကယားျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးတင္၀င္း (တရား႐ုံးခ်ဳပ္(မႏၱေလး) ညႊန္ၾကားေရးမွဴး)
တရားသူႀကီးမ်ား          ဦးေက်ာ္လင္းေမာင္ (ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုးမွညႊန္ၾကားေရးမွဴး) ေဒၚသန္းသန္းေအး (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတရား႐ံုးမွ တြဲဖက္တိုင္းေဒသႀကီး တရားသူႀကီး)
 ကရင္ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးေစာစံလင္း (ကရင္ျပည္နယ္တရား႐ံုးမွ ျပည္နယ္တရားသူႀကီး)
တရားသူႀကီးမ်ား          ဦးသိန္းကိုကို (ရွမ္းျပည္နယ္အေရွ႔ပိုင္းတရား႐ံုးမွ ျပည္နယ္တရားသူႀကီး)၊ ေဒၚခင္ေဆြထြန္း (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတရား႐ံုးမွ တြဲဖက္တိုင္းေဒသႀကီး တရားသူႀကီး)
 ခ်င္းျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦး၀င္းျမင့္ေက်ာ္(တရား႐ံုးခ်ဳပ္ရန္ကုန္မွ တြဲဖက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး)
တရားသူႀကီးမ်ား          ဦးလွတင္(တရား႐ံုးခ်ဳပ္မႏၱေလးမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး)၊ ဦးျမင္႕သိန္းထြန္း (ေမာ္လၿမိဳင္ ခ႐ိုင္တရား႐ံုးမွ ခ႐ိုင္တရားသူၾကီး)
 စစ္ကုိင္းတုိင္းေဒသႀကီးတရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးစန္းကို (တရား႐ံုးခ်ဳပ္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး အျငိမ္းစား)
တရားသူႀကီးမ်ား          ဦးမ်ိဳးေမာင္ (စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးတရား႐ံုးမွ တိုင္းေဒသႀကီးတရားသူႀကီး)၊ ဦး၀င္းျမင့္ (မြန္ျပည္နယ္တရား႐ံုးမွ ျပည္နယ္တရားသူႀကီး)
 တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီး တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးျမင့္၀င္း (တရား႐ံုးခ်ဳပ္(မႏၱေလး)မွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး)
တရားသူႀကီးမ်ား          ဦးတင္ေအာင္ (တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး တရား႐ံုးမွတိုင္းေဒသႀကီး တရားသူႀကီး)၊ ေဒၚညြန္႔ညြန္႔ေဆြ (ဧရာ၀တီတိုင္း ေဒသႀကီးတရား႐ံုးမွ တြဲဖက္တိုင္းေဒသႀကီး တရားသူႀကီးအၿငိမ္းစား)
 ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးေမာင္ေမာင္ေရႊ (ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးတရား႐ံုးမွ တိုင္းေဒသႀကီးတရားသူႀကီး)
တရားသူႀကီးမ်ား          ဦးၾကည္သိန္း (ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးအေနာက္ပိုင္းတရား႐ံုးမွ တိုင္းေဒသႀကီး တရားသူႀကီးအၿငိမ္းစား)၊ ဦးတင္ဟုန္(ခ)ဦးယုက်ဳံး (တရား႐ံုးခ်ဳပ္(မႏၱေလး)မွ တြဲဖက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး)
 မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးစိန္ထြန္း (မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးတရား႐ံုးမွ တိုင္းေဒသႀကီးတရားသူႀကီး)
တရားသူႀကီးမ်ား ဦးျမင့္သိန္း (တရား႐ံုးခ်ဳပ္မွညႊန္ၾကားေရးမွဴး)၊ ေဒၚႏုယဥ္ (မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး တရား႐ံုးမွ တြဲဖက္တိုင္းေဒသႀကီး တရားသူႀကီး)
 မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္          ဦးစိုးသိန္း (ရွမ္းျပည္နယ္တရား႐ံုးမွ ျပည္နယ္တရားသူၾကီး)
တရားသူႀကီးမ်ား          ေဒၚလွလွရီ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး တရား႐ံုးမွ တြဲဖက္တိုင္းေဒသႀကီး တရားသူၾကီး)၊ ေဒၚတင္ႏြယ္၀င္း၊ ေဒၚၾကင္ေသာင္း(ခ)ေဒၚေလးေလးမြန္ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး တရား႐ံုးမွ တြဲဖက္တိုင္းေဒသႀကီ