Pages

Tuesday, July 5, 2011

ဖြတ္အဖြဲ ့ႏွင္ ့ ရက္ ၁၀၀(ဘာမွျဖစ္မလာေသးတဲ ့ Clean အစိုးမ၇)

PDF
Wednesday, 06 July 2011 04:21
AddThis Social Bookmark Button
 
4142a
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသစ္သည္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ ကတိသစၥာ ျပဳခဲ့ၾကသည္။
အဆိုပါေန႔ရက္သည္ ႏိုင္ငံအား စစ္တပ္မွ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ အေနအထားမွ အရပ္၀တ္မ်ားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အေနအထားသုိ႔ ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည့္ ေန႔ရက္လည္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါေန႔ရက္တြင္ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံရသူ ဦးသိန္းစိန္ က ျပည္ေထာင္စုအစိုးရသစ္၏ မူ၀ါဒ သေဘာထားလမ္းစဥ္မ်ား ပါ၀င္သည့္ မိန္႔ခြန္းကို ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

အစုိးရက ေကာင္းမြန္တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ဳိး လုပ္သြားႏုိင္ဖုိ႔ကုိ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ လုပ္ရမွာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အေျပာထက္ လက္ေတြ႔က်တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြက အေရးႀကီးပါတယ္။

ယင္းမိန္႔ခြန္းပါ အခ်က္အခ်ဳိ႕မွာ အေျခအေနအခ်ိန္အခါႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိသည့္ မူ၀ါဒမ်ား၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုခ်မွတ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံး ညီညြတ္မႈၿပိဳကြဲလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးလည္း အစိတ္စိတ္ အျမႊာျမႊာ ၿပိဳကြဲပ်က္စီးသြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရးကို အထူးအေလးထားၿပီး တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ေပါင္း စည္းညီညြတ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး... မတူညီသည့္ သေဘာထားအျမင္မ်ား ရွိၾကမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တိုင္းျပည္၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ တူညီသည့္ ကိစၥမ်ားတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္ အညီ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါ၀င္ယွဥ္ ၿပိဳင္ၾကၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို တရားနည္းလမ္းက်နစြာျဖင့္ ရယူၾကမည္ဆိုလွ်င္ လူသာဓုေခၚ၊ နတ္သာဓု ေခၚၾကမည္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တံခါးကို ဖြင့္ထားၿပီး လက္ကမ္းႀကိဳ ဆိုေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္းတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ကြၽန္ေတာ္တို႔အစိုးရအေနျဖင့္ လက္ရွိတိုးတက္မႈ ရွိေနသည့္ စုိက္ပ်ဳိးေရးက႑ကို အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ဆက္လက္တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရင္း စက္မႈႏိုင္ငံအျဖစ္ ကူးေျပာင္းႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ျပည္သူလူထု အမ်ားစုဆႏၵျပဳ ခဲ့ၾကသည့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒသည္ အတည္ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ ဤဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ မိမိတို႔အစိုးရအေနျဖင့္ တိက်စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ အစိုးရက အတိုင္းအတာတစ္ရပ္အထိ ထိန္းသိမ္းပံ့ပိုး ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္မ်ဳိးကို ရည္မွန္းပါေၾကာင္း၊ ၀င္ထိန္းေပးမည္ဆိုရာတြင္ လည္း ေစ်းကြက္၏လြတ္လပ္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုသည့္ သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အရင္းရွင္၊ ဓနရွင္ႀကီးမ်ား၊ အခြင့္ထူးခံမ်ားက လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ျခယ္လွယ္တာမ်ဳိး မျဖစ္ရေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းတည့္မတ္ ေပးျခင္းမ်ဳိးကိုသာ ရည္ရြယ္ပါေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားကို အေျခခံၿပီး၀င္ေရာက္ ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ဳိးသာ လုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈ၊ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ အနည္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ က ဒီကေန႔ကစၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီအသြင္ ကူးေျပာင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္စတင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္၏ ပထမေျခလွမ္းျဖစ္သည့္ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲႀကီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ေရွ႕ဆက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားစြာ က်န္ရွိေနပါေသးေၾကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစုိးရအဖြဲ႕သည္ လႊတ္ေတာ္အတြင္းရွိ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပရွိ စိတ္ရင္းေစတနာ မွန္ကန္သည့္ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား၊ အရပ္ဘက္လူမႈ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အားလုံးႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကတိျပဳ ေျပာၾကားလိုေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ သည္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ ႏွင့္ တြဲဖက္မွ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးျဖစ္စဥ္ အစတြင္တာ၀န္ယူရသည့္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ ေပၚေပါက္လာေအာင္ အေလးထားလုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

မတူညီသည့္ သေဘာထားအျမင္မ်ား ရွိၾကမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း တိုင္းျပည္၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ တူညီသည့္ကိစၥမ်ားတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္၊ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ႏွင့္အညီ . . .

ထို႔ျပင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ လုပ္ျခင္းသည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိး ဂုဏ္သိကၡာ ထိခိုက္ေစျခင္းေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ (Clean Government) ျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ အေလးထားရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ က ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ အႀကီးအကဲမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕၀င္မ်ားအား ေနျပည္ေတာ္ရွိ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ႐ုံးခန္းမေဆာင္ႀကီး၌ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔က မိန္႔ခြန္းျမြက္ၾကားခဲ့ရာတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

4142
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္တို႔ ပါ၀င္ေသာ
ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႔ကို ေတြ႔ရစဥ္  Photo: MNA

အဆိုပါမိန္႔ခြန္းမ်ားပါ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႀကိဳဆိုခဲ့မႈမ်ားရွိၿပီး လြန္စြာေကာင္းမြန္သည့္ မွာၾကားခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရ ေၾကာင္း၊ မည္ကဲ့သို႔ မွာၾကားခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါေစ၊ ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာလွ်င္ အဆိုပါ မိန္႔မွာၾကားခ်က္မ်ားသည္ တန္ဖိုးရွိသည့္ မိန္႔မွာၾကားခ်က္မ်ား ျဖစ္လာလိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုမႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။
ယခုအခါတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္သည့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသစ္က ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့သည္မွာ ရက္ေပါင္း ၁၀၀ ျပည့္ခါနီးၿပီ ျဖစ္ရာ အဆိုပါရက္မ်ား ကာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စု အစိုးရသစ္က ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္ အသီးသီး မွကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားက သုံးသပ္မႈ မ်ား ရွိလာသည္။
“အခု သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ အစုိးရအဖြဲ႕တာ၀န္ယူလာတာ ရက္ေပါင္း ၁၀၀ ျပည့္ခါနီးပါၿပီ။ အစုိးရအဖဲြ႕ကုိ စၿပီးတာ၀န္ယူတဲ့အခါမွာ သမၼတႀကီး ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္အပိုင္းေတြကုိ ေျပာျပသြားတာ ရွိသလို ေကာင္းမြန္တဲ့အစုိးရ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔လည္း ကတိက၀တ္ျပဳထားတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ကတိက၀တ္ျပဳခဲ့ၾကတာကုိ တုိင္းျပည္မွာရွိတဲ့ လူအမ်ားစု ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကတိက၀တ္ေတြကုိ ၀ုိင္း ၀န္းၿပီးႀကိဳးစား အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ အပုိင္းမွာေတာ့ အခုလို ရက္ ၁၀၀ ေလာက္နဲ႔ မၿပီးႏုိင္ေသးပါဘူး။ ႏုိင္ငံတကာမွာေတာ့ မီဒီယာေတြကေနၿပီးေတာ့ တက္လာတဲ့အစုိးရသစ္တစ္ရပ္ ရဲ႕ေျခလွမ္းေတြကုိ ျခံဳငံုသံုးသပ္တာမ်ဳိး ေတြ ဘယ္ဘက္ကုိ ဦးတည္ေနလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ ခရီးေရာက္ၿပီလဲဆိုတာ ကုိ သံုးသပ္ၾကပါတယ္။ အစုိးရသစ္ တစ္ရပ္က ကတိက၀တ္ေပးခဲ့တဲ့အထဲ မွာ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ ရင္ၾကားေစ့ေရးကိစၥနဲ႔အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တံခါးဖြင့္ထားတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း၊ ျပင္ပအင္အားစုေတြနဲ႔လည္း ညိႇႏိႈင္း ေဆြးေႏြးသြားမယ္လို႔လည္း ေျပာခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ အလားတူပဲ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မွာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လက္မခံတဲ့သူ ေတြကလည္း ေနာင္ လႊတ္ေတာ္ထဲ ၀င္ၿပီးေဆြးေႏြးဖို႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ အခုရက္ေပါင္း ၁၀၀ ဆိုတဲ့ ကာလ အတြင္းမွာ ကခ်င္၊ ကရင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အင္အားစုေတြနဲ႔ အပစ္အခတ္ေတြ ရွိလာေတာ့ အားတက္စရာ မဟုတ္ဘဲ အားေလ်ာ့သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ သမၼတႀကီးရဲ႕ အစုိးရသစ္တစ္ရပ္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ရွိခဲ့တဲ့ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ အဲဒီအတြက္ ေျပေျပလည္လည္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔ႀကိဳးစား အားထုတ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္” ဟု စာေရးဆရာ ဆရာေမာင္၀ံသက သံုးသပ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ပါတဲ့ တခ်ဳိ႕အခ်က္ေတြမွာ သေဘာထား ကြဲလြဲခဲ့ၾကတာမ်ဳိးေတြ ရွိေပမယ့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ေနာက္ခံ အေၾကာင္းတရားေတြက ရွိေနဆဲ ႏုိင္ငံေရးအရွိတရားပါ။ အခု လႊတ္ေတာ္အရ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အစုိးရအသစ္ကလည္း ႏုိင္ငံေရးမွာ အရွိတရားတစ္ခုပါ။ ဒီႏွစ္ခုၾကားမွာ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းၾကဖုိ႔လိုပါတယ္”ဟု ဆရာေမာင္၀ံသက ဆက္လက္သံုးသပ္ျပခဲ့သည္။
အလားတူပင္ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည့္ အစီအစဥ္မ်ားအတြက္ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းတုိင္ပင္၍ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း လတ္တေလာတြင္ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲမႈမရွိေသးေၾကာင္း၊ ထုိ႔အတူ အစုိးရသစ္ ေပၚေပါက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း စာေပႏွင့္စာနယ္ဇင္း ဆိုင္ရာမူ၀ါဒအသစ္မ်ားလည္း ေပၚ ထြန္းလာေၾကာင္း၊ ယင္းမူ၀ါဒအေပၚ တြင္မူ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားဘက္မွ ေ၀ဖန္္မႈ အခ်ဳိ႕ရွိေနေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။
“အခုေျပာခ်င္တာက အစုိးရ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ခ်မွတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေနအထား အရ သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ မူ၀ါဒခ်မွတ္ ၿပီးၿပီဆိုရင္ က်န္တဲ့အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့အပုိင္းကုိ သက္ဆိုင္ရာ အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြကေနၿပီးေတာ့ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ မွာ အဲဒီလို အင္စတီက်ဴးရွင္း အခုိင္ အမာမရွိပါဘူး။ ဆိုလိုတာက ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ယႏၲရားတစ္ခု ရွိမေနတာပါ။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ မွာရွိၿပီးသား ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ယႏၲရား တစ္ခုဟာပ်က္ျပယ္သြားပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ သမၼတက ေပၚလစီမိတ္ကာအေနနဲ႔ပဲ ေနတာပါ။ က်န္တဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈအပုိင္းေတြကို အခုိင္အမာရွိၿပီးသား အင္စတီက်ဴးရွင္းက အေကာင္အထည္ေဖာ္သြား တာပါပဲ”ဟု စာေရးဆရာ ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ညိဳက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အစိုးရသစ္တစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ တစ္စံုတစ္ရာပိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္တာမ်ဳိးေတြ ရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း အစုိးရ တစ္ရပ္က တက္လာတဲ့အခ်ိန္အခါ မွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူကုိ ကတိ က၀တ္ေပးထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႕မွာ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ႏုိင္တယ္ဆိုတာက အဓိကက်ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ Check and Balance စနစ္ရွိတဲ့ အတြက္ လုပ္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စနစ္တက် ေလ့လာသံုးသပ္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားတက္လာခါစမွာ ျပည္သူ ကုိ ကတိက၀တ္ ေပးထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး ေနၿပီလဲဆိုတာ ျပည္သူကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းမွာ ကတိက၀တ္ျပဳရတာ လြယ္ေပမယ့္ တကယ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အပုိင္းမွာ သိပ္မလြယ္ကူလွပါဘူး။ စနစ္တစ္ခုက ယိုယြင္းပ်က္စီးေနတာ ၾကာခဲ့ၿပီဆိုရင္ ဒါကုိျပန္ၿပီး တည့္မတ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ အခ်ိန္ယူရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အက်င့္ ပ်က္ျခစားမႈ တိုက္ဖ်က္တာမ်ဳိးေတြ အစုိးရသစ္တစ္ရပ္ တက္လာတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူ တာမ်ဳိးေတြသမုိင္းမွာရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါႀကီးက အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ အျမစ္တြယ္ေနၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ တြန္းလွန္ႏုိင္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ လက္ေတြ႕နမူနာျပ လုပ္ေဆာင္မႈေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္ မေအာင္ ျမင္ခဲ့တာေတြလည္းရွိတယ္”ဟု တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦးသန္းေမာင္ (စစ္ေတြ)ကလည္း ေျပာျပခဲ့သည္။
“အစုိးရသစ္တက္တာ အခုဆုိရင္ သံုးလရွိၿပီ။  တခ်ဳိ႕ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကိစၥေတြက ၾကာရွည္လုပ္ရမွာ ဆုိေတာ့ အခုလတ္တေလာေျပာဖုိ႔ ခက္ပါတယ္။ သမၼတႀကီးကေျပာခဲ့တယ္ ေလ၊  Clean Government နဲ႔ Good Governance ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒီလုိျဖစ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ယူေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ လုိပါလိမ့္မယ္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ ေဆြးေႏြးႏွီးေႏွာမႈေတြကုိ လုပ္ေနတာလည္း ေတြ႕ေနရတာပဲ။ ဒီလုိမေဆြးေႏြးခင္ကတည္းကလည္း ဒီလုိျဖစ္ပ်က္ေနတာ သိေနတာ ဆုိေတာ့ ဘာလုပ္ရမယ္ သိေနတဲ့ အေျခအေနေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်ေတာ့ ျမန္ျမန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း မလုပ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥေတြကုိ ေစာဒက မတက္ခ်င္ေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ဖုိ႔ လုိတဲ့ လုပ္လုိ႔ရႏုိင္တဲ့ ကိစၥေတြကုိ   လုပ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ လူထုၾကားမွာ၊ လမ္းေပၚမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းဖုိ႔ လုိတဲ့ကိစၥေတြကုိ ကုိင္တြယ္ ႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥေတြ၊ အဂတိလုိက္စားမႈေတြ လုိမ်ဳိးေပါ့။ အေၾကာင္းရင္းေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေျဖရွင္းဖုိ႔လုိပါတယ္။ လုပ္ေဆာင္မႈေတြတုိင္းကုိ အစဥ္တစုိက္ပံုမွန္ ေစာင့္ၾကည့္ႏုိင္တဲ့ ပဲြၾကည့္ပရိသတ္က အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလုိၾကည့္ႏုိင္မွ လုိကြက္ဟာကြက္ေတြ ကုိ သိႏုိင္မယ္၊ ေထာက္ျပႏုိင္မယ္္။ ဒီ အခန္းက႑မွာ မီဒီယာက အေရးႀကီးတယ္။ မီဒီယာေတြကတစ္ဆင့္ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပမႈေတြကုိ အေလးထားသင့္ တယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ရမွာေတြကုိ သိေနတာပဲ။  လက္ေတြ႕လုပ္ ႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အစုိးရဘက္ ကလည္း လုိအပ္တာေတြ ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲမယ္လုိ႔ ေျပာထားတာပဲဆုိေတာ့ လူေတြဘက္ကလည္း သိပ္ဆႏၵ မေစာသင့္ပါဘူး။ သူ႕ဘက္ကုိယ့္ဘက္ မွ်မွ်တတေတြးၿပီး ေစာင့္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ အစုိးရသက္တမ္း ေျခာက္လ ကေန ကုိးလေလာက္အတြင္းမွာ အေျဖ တစ္ခုကုိျမင္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္”ဟု စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္(ၿငိမ္း) ဦးေမာ္သန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အစုိုးရသစ္ရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေျခလွမ္းေတြကုိ ေစာင့္ၾကည့္ရဦး မွာပါ။ ျပင္ရေျပာင္းရမယ့္ ကိစၥေတြ၊ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးရမယ့္ ကိစၥ ေတြကအမ်ားႀကီးပဲ။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြ ကအခ်ိန္ယူရႏုိင္ပါတယ္။ စီးပြားေရး ကိစၥသက္သက္ကုိၾကည့္ရင္ကုိပဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ အရင္းအႏွီး အခက္အခဲရွိေနတယ္။ ေငြေၾကးလည္ပတ္မႈ ပံုမွန္မျဖစ္ဘူး၊ လူလတ္တန္းစား အားနည္းေနတယ္၊ ကုန္သြယ္ေရး မူ၀ါဒတခ်ဳိ႕နဲ႔ စီးပြားေရးမူ၀ါဒတခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာေစ်းကြက္ကုိ ၀င္တုိးဖုိ႔ခက္ေနတယ္စတဲ့ ျပႆနာေတြ ရွိေနတယ္။ အစုိးရကေကာင္းမြန္တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ဳိး လုပ္သြားႏုိင္ဖုိ႔ ကုိ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ လုပ္ရမွာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အေျပာထက္လက္ေတြ႕ က်တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြက အေရးႀကီးပါတယ္”ဟု ပါေမာကၡ ေဒၚရီရီျမင့့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မည္သုိ႔ပင္ဆိုေစကာမူ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိအေျခအေနအရ သမၼတတစ္ဦး၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ရက္ ၁၀၀ အတြင္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွ်ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္တိုင္းတာရန္မွာ လုံေလာက္ သည့္ အခ်ိန္တစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္းလည္း ေလ့လာသူမ်ားက သုံးသပ္ခဲ့ၾကသည္။
အစုိးရအဖြဲ႔သစ္ လက္ထက္တြင္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား
စဥ္      အမည္
၁      အရြယ္မေရာက္ေသးသူ ကေလးသူငယ္မ်ားအာ စစ္မႈထမ္းျခင္းမွ ကာကြယ္တားဆီး ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
၂      ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ အေဆာက္အအုံမ်ား၊ အစုိးရ႐ုံးဌာန အေဆာက္အဦမ်ား၊ ဌာနဆုိင္ရာ လူေနအိမ္မ်ား လႊဲေျပာင္းအပ္ႏွံေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား စိစစ္ၾကပ္မတ္ေရး ဦးစီးေကာ္မတီ
၃      ႏုိင္ငံေတာ္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဖြ႔ံၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းဦးေဆာင္ ေကာ္မတီႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းလုပ္ငန္း ေကာ္မတီ
၄       လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ လုံျခံဳေခ်ာေမြ႔ေစေရး ႀကီးၾကပ္မႈဗဟုိအဖြဲ႔
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႔၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေကာ္မတီ
ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး ေကာ္မတီ
ျမန္မာႏုိင္ငံေရ အရင္းအျမစ္ဆုိင္ရာ ေကာ္မတီ
အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံတုိ႔ရွိ ႐ုိးရာလက္မႈ ပစၥည္းမ်ားဆုိင္ရာ လက္ေတြ႔သ႐ုပ္ျပပြဲႏွင့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပေရး ဦးစီးေကာ္မတီႏွင့္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားဒစ္ဂ်စ္တယ္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္ အသံလႊင့္ေကာ္မတီ
၁၀ ကမၻာ့သတင္း ေလ့လာသုံးသပ္ေရးအဖြဲ႔ႏွင့္ ကမၻာ့သတင္း ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ေကာ္မတီ
၁၁ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ဦးစီးေကာ္မတီ
၁၂ ေျပာင္းေရႊ႔အင္အား စိစစ္ေရးႏွင့္ အေဆာက္အဦ လႊဲေျပာင္းလက္ခံမႈ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔
၁၃ ရန္ကုန္တုိင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္း ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ
၁၄ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ
၁၅ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မသုံးစြဲရေန႔စစ္ေဆး ၾကပ္မတ္ေရး ေကာ္မတီ
၁၆ လမ္းတံတားမ်ား ၾကံ႕ခုိင္မႈအတြက္ စစ္ေဆးျပဳျပင္ေရး အဖြဲ႔
၁၇ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမ်ားက်င္းပေရး ဗဟုိေကာ္မတီ
၁၈ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီ
၁၉ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စိစစ္ေရးအဖြဲ႔
၂၀ ပရေဆးဥယ်ာဥ္ေနျပည္ေတာ္ တုိးခ်ဲ႕အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး ဗဟုိေကာ္မတီ
၂၁ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားရွိ သမုိင္း၀င္ အေဆာက္အအုံမ်ားႏွင့္ အျခားယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ ပစၥည္းမ်ား ထိန္းသိမ္းမႈ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ နည္းပညာရပ္ဆုိင္ရာ စာတမ္းဖတ္ပြဲက်င္းပေရး ဦးစီးေကာ္မတီႏွင့္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
၂၂ နာဂစ္မုန္တုိင္းဒဏ္သင့္ ေဒသမ်ားအတြက္ အလွဴေငြႏွင့္ပစၥည္းမ်ား လက္ခံေရးႏွင့္ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔
၂၃ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႔မ်ား၊ ဂုဏ္ထူးေဆာင္တံဆိပ္မ်ား ျပန္လည္စိစစ္ေရး ဗဟုိေကာ္မတီ
၂၄ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ေဒသ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟုိေကာ္မတီႏွင့္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
၂၅ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ
၂၆ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံ ဥပေဒမူၾကမ္း ေရးဆြဲေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ
၂၇ ဆည္ေျမာင္း တာတမံမ်ားအတြက္ စစ္ေဆးျပဳျပင္ေရးအဖြဲ႔
၂၈ ကုိးကန္႔ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဦးစီးေကာ္မတီ
၂၉ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ႏုိင္ငံေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေကာ္မတီမ်ားႏွင့္ ေျပာဆုိေရးရာ အာဏာပုိင္အဖြဲ႔
    

အစုိးရအဖြဲ႔သစ္ လက္ထက္တြင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာ ေကာ္မတီႏွင့္အဖြဲ႔မ်ား
စဥ္      အမည္
အထူးစီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး အဖြဲ႔
နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ဗဟုိေကာ္မတီ
နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ
အမ်ဳိးသား ပညာေရးေကာ္မတီ
အမ်ဳိးသား က်န္းမာေရးေကာ္မတီ
နယ္နိမိတ္တုိင္းတာ သတ္မွတ္ေရးဦးစီးေကာ္မတီႏွင့္ အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႔
အာဆီယံထိပ္သီး ညီလာခံ က်င္းပေရးႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ
စီမံကိန္းႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံစိစစ္ေရးအဖြဲ႔
၁၀ ႏုိင္ငံပုိင္ပစၥည္းမ်ားအား ပုဂၢလိကပုိင္ ျပဳလုပ္ေရးေကာ္မရွင္
၁၁ စက္မႈလုပ္ငန္းဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးေကာ္မတီ
၁၂ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ေကာ္မတီ
၁၃ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသား ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရး ေကာ္မတီ
၁၄ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသား အားကစားေကာ္မတီ
၁၅ ဥပေဒအၾကံေပးအဖြဲ႔
၁၆ အထူးဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းလုပ္ငန္းႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ
၁၇ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ
၁၈ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ ရတနာလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ဦးစီးေကာ္မတီ
၁၉ အရြယ္မေရာက္ေသးသူ ကေလးသူငယ္မ်ားအား စစ္မႈထမ္းျခင္းမွ ကာကြယ္တားဆီး ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ
၂၀ ျမန္မာႏုိင္ငံ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းအဖြဲ႔ ဗဟုိစည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီ
၂၁ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအား ေခ်းေငြထုတ္ေခ်းရန္ စိစစ္ေရးအဖြဲ႔
၂၂ CMP လုပ္ငန္းမ်ား(လက္ခစားလုပ္ငန္း) ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ
၂၃ ႏုိင္ငံပုိင္သိမ္းဆည္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ား၊ အိမ္ရာ စီမံကိန္းမ်ားရွိ အေဆာက္အအုံမ်ားႏွင့္ ေျမယာကြက္မ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ
၂၄ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ ဗဟုိေကာ္မတီ
၂၅ စုိက္ပ်ဳိးေျမမ်ား ေရလႊမ္းမုိးမႈ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ စုိက္ပ်ဳိးေျမ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
၂၆ ဗဟုိစီမံခန္႔ခြဲေရး အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း စိစစ္ေရးေကာ္မတီ၊ ပစၥည္း၀ယ္ယူမႈ စိစစ္ေရးေကာ္မတီ၊ ျပည္ပသို႔ ေစလႊတ္မည့္သူမ်ား ႏုိင္ငံျခားသုံးေငြ ခြင့္ျပဳမႈစိစစ္ေရးေကာ္မတီမ်ား
၂၇ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္
၂၈ ျမန္မာႏုိင္ငံလူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႔
၂၉ (၂၇)ႀကိမ္ေျမာက္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားၿပိဳင္ပြဲက်င္းပေရး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ
၃၀ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေထာက္အကူ ျပဳလုပ္ငန္းအဖြဲ႔(ယာယီ)
၃၁ ႏုိင္ငံျခားေရးရာ မူ၀ါဒေကာ္မတီ
၃၂ ျပည္ေထာင္စု ကုန္ေစ်းႏႈန္း တည္ၿငိမ္ေရးေကာ္မတီ
၃၃ ျမန္မာႏုိင္ငံ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔
၃၄ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ဗီဒီယိုလုပ္ငန္း စိစစ္ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ
၃၅ ပံုႏွိပ္သူမ်ား၊ ထုတ္ေ၀သူမ်ား မွတ္ပံုတင္ႏွင့္ စာေပစိစစ္ျဖန္႔ခ်ိေရး လုပ္ငန္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ေရးဗဟိုအဖြဲ႔